Slovníček k AdSense28.December

Před tím než se pustíte k samotnému umístění reklamních bannerů na váš web či blog, bylo by vhodné porozumět několika termínům, které se při administraci a správě účtu v AdSense používají. Většina výrazů je veřejně známá, existuje ale i pár takových, které nejsou až tolik jasné. Ty nyní zkusím vysvětlit:

CTR – česky se překládá jako Míra prokliku, z anglického Click Through Ratio. Toto číslo vyjadřuje v procentech úspěšnost jednotlivého reklamního bloku – dojde se k němu vydělením počtu zobrazení a počtu kliknutí.

CPC – cena za kliknutí, anglicky Cost Per Click. Vyjadřuje částku, kterou inzerent zaplatí za jedno kliknutí na reklamní odkaz.

CPM – pochází z anglického Cost Per Mile a obvykle vyjadřuje cenu za 1000 zobrazení reklamního banneru. V AdSense se tudíž využívá pouze minimálně, protože se jedná hlavně o PPC reklamu.

PPC – Pay Per Click – způsob reklamy, kde inzerent platí majiteli reklamního prostoru pouze za prokliknutí reklamy, ne za její zobrazování. Google AdSense je téměř výhradně PPC služba.

eCPM – efektivní CPM. Jedná se o skutečnou cenu za 1000 zobrazení – ideální hodnota pro srovnání výdělečnosti jednotlivých reklamních bloků. V AdSense se dá eCPM měřit buď pro celý účet, nebo pro jednotlivé kanály. Vypočítá se jako celkové výdělky děleno počtem zobrazení v tisících. Při výdělku $40 za 10 000 zobrazení je tedy eCPM rovno 40/10 = $4.

kanál – v anglické verzi AdSense channel. Kanál je určitá skupina stránek nebo reklamních bloků, kterou specifikuje majitel účtu. Každý uživatel AdSense si může vytvořit až 200 takovýchto kanálů. Vedle ručně vytvořených kanálů existují ještě takzvané URL kanály, kde stačí zadat určitou URL a Google už za vás automaticky rozdělí všechny zobrazení a prokliky.

PSA – do češtiny překládáno jako Nekomerční reklamy, v originále Public Service Ads. Jedná se o speciální reklamy, kterou jsou zobrazeny když AdSense nenajde žádný vhodný odkaz pro váš reklamní prostor. Za kliknutí na takovouto reklamu nedostává majitel webu žádnou odměnu. Odkazy ve většině případů směřují na neutrální informační zdroje (Wikipedia), nebo různé charitativní organizace (Červený kříž).

PIN – speciální číselný kód, nutný k aktivaci vašich plateb. Když majitel účtu dosáhne výdělku ve výši prvních 50 dolarů, Google odešle na adresu uvedenou v registraci dopis s tímto kódem. Doručení dopisu trvá obvykle 2 až 4 týdny v závislosti na vaší lokaci. Od doby odeslání máte 6 měsíců na přepsání tohoto kódu do administračního rozhraní AdSense. Pokud během této doby kód nezadáte, dojde k zablokování vašeho účtu a vaše výdělky budou stornovány.

Referral – v češtině překládáno jako Doporučení – zvláštní možnost získání bonusu za přivedení nového zákazníka. V současnosti lze obdržet bonus za přivedení nového uživatele AdSense ($100 když tento uživatel vydělá do 6 měsíců $100), Google AdWords ($20), instalaci prohlížeče Firefox ($0.1-$1) nebo správce fotek Google Picassa (stejně jako Firefox). K získání referralu je potřeba vygenerovat speciální kód v administraci účtu. Za kliknutí na takovýto banner se platí až v momentě instalace softwaru nebo aktivace účtu.

Filtr konkurenčních reklam – tato položka v nastavení účtu umožňuje přidat až 200 URL na váš blacklist. Reklamy odkazující takovouto adresu pak nebudou zobrazovány. Používá se hlavně pokud zároveň inzerujete a nechcete zobrazovat na svých stránkách odkaz sami na sebe, nebo jako ochrana před MFA.

MFA – speciální označení pro Made For AdSense. Jedná se rozšířený způsob pololegálního vydělávání peněz přes AdSense, kdy majitel na web umístí pouze naprosté minimum textu a k tomu velké množství reklamních bloků s výrazným designem. Snaží se tak nalákat návštěvníka ke kliknutí. Takovéto stránky mohou mít CTR v řádu desítek procent. Používá se obvzláště u klíčových slov s vysokým CPC.

Crawler – také bot, spider. Automatizovaný robot systému AdSense, který navštíví vaší stránku před zobrazením prvních reklam a zaindexuje její obsah. Podle toho se pak odvozují klíčová slova pro zobrazení reklam. Návštěva tohoto bota probíhá v řádu několika desítek minut nebo maximálně hodin od umístění reklamního kódu na nový web.

Klíčová slova:

  • vyse vydelku google adwords

Příbuzné články:

  • Žádné příbuzné články

2 komentářů

  1. Nejlepší blog v češtině o adsense co jsem našel.
    4lánky tady jsou lepší než v nápovědě adsense.

  2. A i mezi zahraničními patří mezi lepší.

  3.  

Přidejte váš komentář

You must be logged in to post a comment.